Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • School School
    Aanmelden Nieuws Opvang Team Schooltijden Vakanties Stichting Agora Werken bij Agora Contact Schoolgids
  • Onderwijs Onderwijs
    Visie Onderwijs organisatie Brede vorming Passend onderwijs Vreedzame school Kwaliteit Schooladvies Veiligheid Identiteit
  • Ouders Ouders
    Ouderbetrokkenheid Medezeggenschap Ouderraad Klachten Privacy Verlof Informatie Hulp voor ouders
  • Impressies Impressies
    Foto's

Klachten

Klachten

Vreedzame school

Brede vorming

Passend Onderwijs

Kwaliteit

Klachten

Schoolinformatie

Een goede communicatie vinden we erg belangrijk. Het kan echter voorkomen dat er misverstanden ontstaan. Doorgaans worden zaken op een zorgvuldige wijze met elkaar besproken. Toch kan het voorkomen dat dit niet lukt. Mocht u een klacht hebben, bijvoorbeeld over de begeleiding van uw kind of een voorval op school, bespreekt u dit dan eerst met de leerkracht. Komt u er samen niet uit dan kunt u contact opnemen met de directie en over de klacht in gesprek gaan.

Ook is het mogelijk de interne contactpersoon te benaderen om de klacht te bespreken.

Op onze school is dat:

  • Mevr. Ingeborg Rovers ( leerkracht groep 1/2d) 

Ingeborg.rovers@agora.nu

De interne contactpersoon is tevens de vertrouwenspersoon voor de leerlingen.


Agora informatie

Klachten   

Ervaart u een probleem op of met onze school? Probeer er eerst samen met de betrokkenen uit te komen. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u het probleem bespreken met de contactpersoon of in gesprek gaan met onze schooldirecteur. 
 
Komt u er samen op school niet uit? Dan kunt u het probleem kenbaar maken bij het bestuur van Agora. Het College van Bestuur is bereikbaar via het mailadres secretariaat@agora.nu. 
Het College van Bestuur zal kijken of door hun bemiddeling een oplossing kan worden bereikt. 

Ook kunt u contact opnemen met de (externe) vertrouwenspersoon van Agora. De vertrouwenspersoon is onafhankelijk en niet aan de school verbonden. De vertrouwenspersoon gaat na of door bemiddeling een oplossing kan worden bereikt of dat er aanleiding is om een klacht in te dienen. 

De vertrouwenspersoon is bereikbaar via het mailadres info@in-b-tweenadvies.nl.

Als het probleem niet opgelost is/wordt kunt u een klacht indienen bij het College van Bestuur van Agora of bij de klachtencommissie. Agora heeft geen eigen klachtencommissie maar heeft zich aangesloten bij een landelijke geschillencommissie (Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs). 

Het indienen van een klacht: 

- wordt schriftelijk gedaan; 

- bevat uw naam en adres; 

- bevat de naam van degene over wie de klacht gaat; 

- bevat de naam en adres van de school; 

- omschrijft de klacht en de periode waarin de klacht zich afspeelt;  

- bevat een kopie van eventuele relevante stukken; 

- en is voorzien van een datum en een handtekening. 

Dit kan worden gestuurd aan: 

  • het College van Bestuur 
    • per mail: secretariaat@agora.nu of  
    • per adres: Postbus 88, 1500 EB Zaandam 

Of aan: 

  • de klachtencommissie van de landelijke Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs. Gegevens van deze stichting treft u aan op www.geschillencommissiesbijzonderonderwijs.nl . 

Lees de volledige klachtenregeling

CBS Het Baken

P.A van Meverstraat 9
1507 XE Zaandam.

075-2010120

info@het-baken.nl

Directeur: Ethlyne Hart

Algemeen

© 2019 Basisschool het Baken
Alle rechten voorbehouden.

Onderdeel van Agora
stichting voor bijzonder primair onderwijs in de Zaanstreek

Privacy verklaring

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools